Важлива роль ВВТ у перевезенні вантажів

Внутрішній водний транспорт в Україні може відігравати важливу роль у перевезенні вантажів, а також має значний потенціал для збільшення частки в структурі вантажних перевезень за видами транспорту. Порівняно з іншими видами транспорту, де часто виникають проблеми заторів та пропускної спроможності, річковий транспорт характеризується своєю надійністю, енергоефективністю та тривалим терміном експлуатації. Європейська комісія має намір сприяти розвитку та зміцненню конкурентних позицій внутрішніх водних шляхів у транспортній системі та її інтеграції до інтермодального логістичного ланцюга.

Внутрішній водний транспорт є конкурентною альтернативою автомобільному та залізничному транспорту, зокрема, він є екологічно безпечним з огляду споживання енергії та рівня шуму. Споживання енергії на перевезення вантажів річковим транспортом в км/т становить приблизно 17% від споживання автомобільним транспортом і 50% - залізничним транспортом. Також внутрішній водний транспорт забезпечує високий ступінь безпеки, зокрема, коли мова йде про перевезення небезпечних вантажів. Крім того, річковий транспорт є способом вирішення проблеми перевантажених доріг у густонаселених регіонах.

Просування ВВТ

Створюючи сприятливі умови для подальшого розвитку галузі, Європейська комісія сподівається заохотити більше компаній користуватися цим видом транспорту. Політика сприяння розвитку внутрішніх водних перевезень у Європі викладена у Програмі дій NAIADES  .

Перевезення вантажів внутрішніми водними шляхами є екологічно безпечним та енергоефективним, а також суттєво сприяє стійкій транспортній системі в Європі. Європейська комісія вважає, що все більше перевезень повинні здійснюватися внутрішніми водними шляхами, щоб розвантажити надто перевантажені транспортні коридори.

Європейська комісія також підтримує розвиток внутрішнього водного транспорту через різні фонди та програми фінансування, таких як Connecting Europe Facility Горизонт 2020 Європейський фонд стратегічних інвестицій  та Фонд згуртування.

Судна внутрішніх водних шляхів

Директива Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 2016/1629 від 14 вересня 2016 року про встановлення технічних вимог до суден внутрішнього плавання, про внесення змін до Директиви 2009/100/ЄС і про скасування Директиви 2006/87/ЄС. Європейський Союз затверджена 16 вересня 2016 р. та введена в дію 7 жовтня 2018 р. Директива визначає систему технічних вимог до суден внутрішнього плавання, проведення перевірок, а також передбачає положення про відступи для окремих плавучих засобів.

Як результат, в усіх державах-членах діють однакові вимоги до свідоцтв про придатність до плавання та спрощені правила, що, в свою чергу, забезпечує високий рівень безпеки і безпосередньо сприяє пріоритету Жан-Клода Юнкера, президента Єврокомісії, щодо більш глибокого та справедливого внутрішнього ринку.

Моніторинг ринку внутрішніх водних шляхів

За дорученням Європейської комісії Центральна комісія судноплавства по Рейну (CCNR) спільно з європейськими організаціями внутрішнього плавання проводить регулярний моніторинг і аналіз сектору внутрішніх водних шляхів. Такий моніторинг ринку сприяє подальшому просуванню сектору та дозволяє аналізувати його розвиток.

Періодичні звіти містять таку інформацію:

  • аналіз попиту на внутрішній водний транспорт;
  • аналіз пропозиції на ринку внутрішніх водних шляхів;
  • аналіз умов судноплавства на внутрішніх водних шляхах Європи;
  • мікроекономічний аналіз сектору.

Інші відповідні документи